Jag är inte mycket för det att sätta mål men tänkte försöka sätta några delmål och se hur det blir. Målen handlar om mina fysiska aktiviteter och hur jag vill försöka gå vidare. Jag brukar ju gå mest på känsla och ta en dag i taget då det fungerat bäst för mig förr. Men nu är jag i ett läge där jag behöver testa nåt annat. Jag har några delmål i åtanke som jag vill arbeta vidare med.

Delmål Teknik – Det här delmålet handlar om att komma igång med teknisk övning med Mountainbike. Att köra pass med fokus på att bli bättre med att hantera cykeln. Jag kommer hämta mycket från Trials här och köra sånt som track stands, wheelies, manuals, bunnyhops med mera. Skall börja med att hitta intressanta platser där detta kan fungera och ta det därifrån.

Delmål Kondition – Här handlar det om att köra lite konditionsträning med cykeln. Att köra en specifik sträcka och försöka pressa på lite. Jag kommer använda mig av en app (Strava eller Endomondo) för att hålla koll på tider osv och sen försöka förbättra tiden. Och att öka längden på sträckan. Inte det roligaste delmålet vad jag känner nu men troligen det viktigaste.

Delmål Styrka – Jag skall försöka köra minst ett pass i veckan nere i gymmet där jag tränar styrka på bästa möjliga sätt. Kan bli nåt mer pass i veckan beroende på hur vädret är. Regnar det mycket en vecka så kommer jag vara mer där nere.

Delmål Mountainboard – Detta är ett delmål som jag vill fokusera på i sommar. Men jag har bestämt att jag inte skall göra nåt med detta förrän framåt slutet av juni eller början av juli. Jag vill ha varit igång med cyklingen ett tag och känna att det händer saker där innan jag börjar med mountainboard igen. Men det är viktigt för mig att få igång detta med i sommar. Dels för att det är trist att ha en sån dyr bräda stående men också för att det är en rolig sport.

Delmål Hälsa – Detta handlar om hälsan och fokus på kost, laster osv. Men jag har inga tankar kring detta utan sparar planering till detta delmål tills jag varit igång lite med dom andra delmålen. Tror det blir enklare att se vad man skall göra och än viktigare hur man skall göra, när man varit aktiv några veckor. Tror också att motivationen ser helt annorlunda ut. Som det är nu så är jag inte ett dugg motiverad till att ta tag i lasterna.